Skip to content

SAMBOSJUKAN

04 april 2013

Eller pojkvän-/flickvänsjukan vad man nu vill kalla det. Der är något ganska intressant som inträffar människor när dem träffar någon. Prioriteringar, intressen och ofta umgängeskretsar förändras. Det som var kul igår kan helt plötsligt vara något mycket tråkigt och ointressant. Sju dagar i veckan kan kännas otillräckligt för att tillfredsställa behovet av att få vara tillsammans. Åtta dagar per vecka och minst tjugofem timmar om dygnet är det som skulle behövas.

Jag bor ensam i min lilla etta. Och det kan ibland kännas väldigt tomt och tyst. Livlöst och grått. Då tänker jag att det skulle vara fantastiskt trevligt med en liten piga att umgås med. Men då tänker jag också på det jag skrivit här ovan. För att jag skulle kunna leva i ett förhållande tror jag att det krävs en person som har väldigt lika värderingar som mig. Jag vill inte känna mig bunden till gemensam frukost på måndagar, gymmet efter jobbet på tisdagar, tvättstugan på onsdag, städtorsdag och tacos på fredag kväll.

Allt tillsammans eller ingenting alls.

No comments yet

Kommentera

