Skip to content

HAPARANDA

16 februari 2013

Jag har nu helt seriöst börjat fundera. Jag är ju från Haparanda. En liten stad i norra Sverige med ännu mindre antal invånare. Jag har aldrig tyckt att vi varken låter annorlunda eller ser utmärkande ut på något sätt.

Nu har jag flyttat mitt arsle till Stockholm. Jag tycker om att prata med folk så det är inte helt ovanligt att jag pratar med människor jag inte känner på till exempel tunnelbanan. Och gång på jävla gång säger dem att jag inte låter som att jag kommer härifrån. Då brukar jag fråga varifrån dem tror att jag kommer. Och igår var det femte gången som någon sa Haparanda,

Hur kan det höras så tydligt?

One Comment leave one →
  1. Limppu permalink
    25 mars 2013 19:16

    crazy shit. jag trodde det var vanligare att folk tror att vi kommer från finland. Typ.

Kommentera

