Hoppa till innehåll

BÄST FÖRE-DATUM FÖR 2010 HAR PASSERAT

01 januari 2011

Det här klippet är mitt 2010 i ett nötskal = helt konstigt.

Klockan är 23.45 – vilket betyder att jag har en kvart på mig att skriva det här inlägget och fortfarande kunna säga: 2010 – minns det som det var igår.

Det flesta sakerna känns dock som att dom är riktigt långt borta. Men samtidigt känns det som att det var .. igår. Sjukt svårt att ens försöka förklara. Och är man så smart som jag så.. är det omöjligt.

Men jag tänkte skriva en liten lista på de saker som jag nu kan komma på som gjorde 2010 till ett år i sin helt egna liga:

  • Alla 92-or började fylla 18 år. Till en början var jag svartis som fan.
  • Jag, Linnéa och Frida gjorde en rätt så fin stop motion film i fet kyla. Tyvärr så är den nu borttagen från tuben P.G.A nå music shit.
  • Som tur åkte jag och Linnéa till STHLM och glodde på Kent. Det gjorde mitt liv mycket mer värt att leva.
  • Jag töjde ut mina öron och började bli mer och mer taggad på att göra massa konstiga saker på min kropp.
  • Lyckades överleva till den 10:e maj och fyllde 18 år.
  • Spenderade min första kväll/natt på krogen – och det sög så jävla hårt hårt hårt.
  • Var till krogen en andra gång efter mitt förvånansvärt lyckade 18-års firande och kvällen var fantastiskt rolig.
  • Sommarlovet började med ett nykters skolavslut..
  • .. för vissa skulle ju göra teoriprov och uppkörning dagen efter.
  • SOM JAG KLARADE!
  • Där någonstans lyckades jag också få jobb i det stora blåa huset – IKEA. Och blev kär första dagen när jag la in foten i lokalen.
  • Började ställa mig i bostadsköer.. just nu är STHLM på första plats.
  • De gav mig truckutbildning och sommarens tidsfördriv var gjutet.
  • En av mina få lediga dagar offrades till att dra en otroligt jobbig cruis till Kiruna för att vara med om en sjuk och magisk kväll. KENT för livet!
  • Tog årets första dopp – med kläderna på.
  • Jobbade på IKEA och trivdes som fan. Fast mina arbetstider sög hårt. Jag slog in mig i stämpelklockan nästan varenda dag tio i fem.. PÅ MORGONEN.
  • Åkte på en händelserik och otroligt rolig Barcelona-resa med två muppar. Vi badade i världens saltaste vatten – tyckte iaf jag.
  • Jag började trean, vilket kändes helt fantastiskt.
  • Åkte på en mega konstig STHLM resa med skolan. Men det var fettkul. Min favoritstad.

Nu börjar jag glömmaaaaaaaa….

  • Firade ett nyktert och fantastiskt nyår.
  • Fick ta med mig alla mina fantastiska vänner till 2011. Det är ni som gör livet värt att leva. Det är vi som alltid verkar ha sådär roligt. Det är vi som åker runt i mun bruna bil och skriker och härjar. Det är vi som är världens ateister men ändå dansar jesusdanser och förstör normala människors kvällar.

Tack för 2010. Och jag minns det som om det var igår. Bokstavligt talat.

(jag kommer förmodligen lägga till en massa shit till den här listan när jag kommer ihåg mer)

No comments yet

Lämna en kommentar