Skip to content

1000 TRIANGLAR

17 mars 2010

Jag ritade lite. För att vara mer specifik ritade jag en jävla massa trianglar. Började med en kub. Delade på hälfen så att det blev två trianglar. Delade sedan dom på hälften så jag hade fyra trianglar. Sedan delade jag alla dom så jag hade åtta trianglar och så vidare och så vidare. Lite grovt räknat är det 1056 trianglar. Den siffran beror ju lite på hur man räknar. För egentligen finns det trianglar överallt på den där skiten. Jag säger bara att det är helt galet.

Och tänk om man skulle fortsätta halvera alla dom där trianglarna. För delar man på hälften kan man ju faktiskt fortsätta i en evighet.

Dagens dos av djupa tankar.

No comments yet

Kommentera

