Skip to content

DET STÅR VAR? VA?!

04 februari 2010

Mål-otto, 109 år, Idag 10:21
”När Jesus kommer tillbaka kommer den slutgiltiga striden att äga rum i Jerusalem.”

Där ser ni en kommentar till artikeln i Aftonbladet där Carola Häggqvist uttalar sig om katastrofen i Haiti. ”Det står i Bibeln” säger hon. Det står tydligen att något sådant här ska ske i ”tidens slut”. Alltså blir man less eller blir man less? Kristna och andra reiligiösa försöker alltid hitta svaret till allt ”från ovan” så att det glömmer att se neråt. Jag är nu ingen expert men. Katastrofen i Haiti handlar inte om jordens undergånd. Det är fan ”bara” några plattor som rör på sig. Det har hänt förut och vad jag minns så har man inte behövt en massa ”haleluja” för att förklara saken.

Jo visst. Man vet att jordens undergång kommer. Ingentin varar för evigt. Om inte solen slukar oss lär vi människor vara ansvariga för jordens undergång. Om vi inte förgiftar oss med avgaser lär vi väl skjuta ihjäl oss själva med kärnvapen som verkar finnas i fyrsiffriga antal i både Ryssland och USA.

Det var det jag ville säga. Om två minuter ska jag vara på Comenius-möte. Jag tänker i alla fall njuta av livet för varenda dag jag har och det sista jag gör är att vänta på jordens undergång. Herrå!

One Comment leave one →
  1. 05 februari 2010 23:20

    jag älskar dina provocerande inlägg, tuomas. jag bara väntar på att någon ska SPRÄNGAS och dampa sönder i en kommentar till något inlägg.
    jag bara väntar.

    och när den dagen kommer ska jag fnissa som ett litet barn. tihihi

Kommentera

