Skip to content

ÄNNU ETT FANTASTISKT ÅR

01 januari 2010

(Linnéa har lyckat få med mig på bild när jag – krälar upp för ett träd)

Alltså man kan ju inte säga annat än att det kom och gick. Riktigt grovt och snabbt. Susade förbi och lämnade efter sig ett brett spår av lycka och glädje. Det gjorde våra hjärtan lite mer gyllene än de var tidigare. Det gjorde också våran själ starkare så den ska klara ett till. Vad fan pratar jag om? År 2009 såklart!

Ett jävla fantastiskt år. Som alla år. Man kan inte jämföra år mellan varandra för liksom. Den 1 Januari börjar man räkna om med nya upplevelser och händelser och varje år har sin egen liten kategori. Alla år är helt fantastiska på sitt sätt. Och så händelserika är de också.

Som vanligast har våra år 365 dagar har vi lärt oss. Det betyder att man har 365 chanser till att hitta på något, skratta, le, härja, skrika och eller bara vara. Man har också 365 val. Ska jag vara glad eller sur idag? Ska jag ligga i sängen hela dagen eller ska jag stiga upp och fånga dagen? År 2009 har jag varit mer glad än sur kan jag säga. Det har varit helt hadoiajshdsk roligt! Och jag vet med säkerhet att man INTE kommer ihåg ens nästan allt roligt!

År 2010 kommer bli ett sjukt år. Min årgång 1992 fyller 18 år och jag förväntar mig nästan 18 års firanden titt som tätt. För min egen del smäller det den 10 Maj och jag förväntar mig fan att ha ett körkort i handen senast den 11 Maj. Det lär inte hända. Man tänkte ha ett mål att ha körkort innan det blir Juni!

En del saker och ting som hände 2009 har jag kommit ihåg och jag har knåpat ihop en liten lista som du ser genom att trycka på ”läs mer” sist i det här inlägget. I en del punkter finns en länk som leder till antingen min eller någon annans Bilddagbok så att du kan skåda eventuella bilder från den händelsen.

Ha ett sjukt bra 2010. Det ska jag ha.

  • Spotify kom in i mitt liv (bilden är inte datumet då jag fick Spotify. Det är dagen då jag gjorde bilden som visar min kärlek!)
  • Spanjorerna hälsade på kalla Sverige. Ett stort gäng folk med en del som aldrig varit med om minusgrader förut. Det var galet roligt men också jobbigt.
  • Den hemska delen av sportlovet då jag var tvungen att rida på en jävla häst hos mina kusiner. THE WORST DAY OF MY LIFE!
  • Earth Hour for the first time in my life. Den (nästan) mörka staden var snygg.
  • Påsklovs-trip till Ylläs var musigt.
  • Jag fyllde 17 år, ONE YEAR LEFT!
  • Flickan som ville visa sitt könsorgan på BDB var underhållande. Jag garvade i en vecka.
  • Robert och Gert avslutade sin fantastiska promenad till Haparanda här i Haparanda. More pics.
  • Mitt och Fridas sommarjobb på Marielunds förskola var helt galet och roligt. Och arbetsskador hade vi redan efter första dagen!
  • Jag sa hejdå till PC och Windows och började mitt nya liv som: I’m a Mac. Den kan ta roliga bilder.
  • Michael Jackson dog.
  • Vi i Haparanda blev kulturmänniskor och kollade på krigsoperan. (jag tyckte att det var bra, bildens innehavare Linnéa Waara tyckte antagligen det motsatta *döda*)
  • Alla cykelturer runt och runt överallt.
  • Jag fick en miljon myggbett som vanlig. (vilken händelse alltså)
  • Min farfar avslutade sin livsvandring. (det var inte roligt nej, men värt ett minne)
  • Den där kvällen vid mattvätten med en massa musik, grill, majsbåtar och härjande.
  • Jag var på LuleåKalaset. Det var kul.
  • Sommarlovet ägde. Som grädden på korven blev jag sista dagen på sommarlovet uppringd av P3:s morgonpass. Det var hemskt och skämmigt. Men roligt var det också och jovisst var det en upplevelse. Och så fick jag ju önska ”Bomfunk MC’s – Freestyler” som egentligen hela SP1 ville höra på bildlektionen. Freestyler får bli en av årets låtar!
  • Jag började tvåan som ekonom och jag hade ett fantastiskt schema.
  • Årtiondets dispyt, you know what I’m talking about.
  • Jag nös samtidigt som jag skrev.
  • Jag och Linnéa beställde biljetter till Kent.
  • Moffa ville leka lite på halloween.
  • Nyårsafton är aldrig detsamma som förra året. I år värmde vi oss i både snöstormen(!) och IKEA’s kundvagnsgarage. Jag och Linnéa var smarta och visste vars de stora raketerna skulle avfyras och vi och ett lagom gäng stod och glodde på dessa på två meters håll. Medans andra minder smarta stod på stranden och såg inte så himla mycket.
3 kommentarer leave one →
  1. 01 januari 2010 22:41

    gilla!
    megagilla!

  2. terese permalink
    02 januari 2010 2:47

    alltså seriöst, din nyårskrönika var grymt bra! digggaaa

  3. Tomppe permalink*
    02 januari 2010 21:22

    TAAAACK!

Kommentera

