Skip to content

SNART ÄR DET JUL

25 november 2009

Nu är det ungefär en månad kvar till Julafton. Mat, mys och umgänge. Kan det bli bättre?

Varför firar du jul? Varför firar jag jul? Jag kan ju säga att jag firar det icke på grund av någon religiös anledning. Jag förstår inte över huvudtaget det faktum att kristna firar Jesu födelse på julafton/juldagen när han egentligen inte ens föddes då. Fast egentligen så är det ju ingen som vet. Haha, det är fan ingen som vet om han ens föddes över huvudtaget. Man behöver inte ens Googla för att förstå att all jungfrufödelse och skit inte låter helt rimligt. Men teori låter faktiskt rätt så rimlig. Maria är otrogen och så förklarar hon det till Josef med en massa halleluja grejer. Ganska smart va? Och så är det ca. 2 miljarder människor som dagligen går runt och ”går på” det här.

Det är så hemskt att jag nästan vill hänga mig.

One Comment leave one →
  1. Linnéa permalink
    27 november 2009 13:11

    det är så kul att vara ateist!

Kommentera

