Skip to content

ANG. BESATTHET (DAMP)

07 maj 2009

De senaste dagarna har jag kännt mig otroligt besatt. Helt fastklistrad vid den där jävla melodin från ”Korpen Flyger”. Jag hatar den. Den snurrar i huvudet hela tiden när jag slutar tänka. Det bara rullar som en jävla LP skiva på en rondell. Den stannar inte. Och när jag ska sova är det det enda jävla skitet som snurrar i huvudet. Jag har samma problem som Nora upplevt tidigare. När jag ska lägga mig hör jag den där melodin. Sedan ser jag dom där idioterna rida med sina hästar där på stranden. Så när ni räknar era jävla får så räknar jag hästar, ”Korpen Flyger”-hästar.

Och en annan sak som jag verkar vara mycket besatt av är svärord. Jag gillar svärord. Liksom. Språket blir som lite mera spicy. Och vad är det som är så himla farligt med att be någon eller något dra åt helvete lite då och då. Det är ändå inte precis att man bokstavligt talat menar att de ska börja gräva sig en tunnel. Och så finns ju faktiskt en massa svärord med i den svenska ordboken vilket betyder att det är en del av språket. Så tänk så skulle man börja censurera andra ord? Tänks så skulle man inte få säga hej? HUR FAN SKULLE DET GÅ TILL?

One Comment leave one →
  1. LNA permalink
    10 maj 2009 12:03

    OKEJ ALLA, JAG HAR KOMMIT PÅ BÄSTA GREJEN.
    på tuomas begravning, ska vi alla spela ”korpen flyger”-sången tillsammans, som för att hedra hans minne.
    jag blir tårögd redan nu. det kommer låta så vackert!

Kommentera

