Skip to content

IPRED, lämna oss IFRED!

01 april 2009
tags:

ipred_ipren

Fan vad jag hatar sverige och EU som kommer med lagar som ger film- och musikindustrin mer befogenheter än våran egna jävla Polis har! Det är ju första April så man skulle ju verkligen hoppas att det var ett aprilskämt. På kassetbandets tid spelande man in ett blandband för att dela med sig av musiken och kulturen med sina vänner. När man delar ut musik på nätet är det precis samma sak. Förutom att det går snabbare och mycket smidigare. Det är väll klart att man måste få dela med sig av sina saker med sina vänner? Vadå om jag köper en film eller ett spel lånar jag såklart ut det om någon vill låna det. Så varför inte skicka över det via nätet? Det är samma sak som att jag skulle ta ett USB-minne och springa över med det till grannen. Alltså det är så sjukt att jag inte riktigt vet vad jag ska säga. Är jag den enda som reagerar på det här på detta vis? Jag blir så arg. Jag skäms över att bo i det här landet. Vi har inget privatliv. Film- och musikundustrins ”agenter” kan väl lika gärna snappa upp någons IP-nummer från någon privatare sida som någon kanske vill hålla för sig själva. Erik kanske gillar att kolla på E-porr i smyg. Dessa ”agenter” kan väll lika gärna påstå att man delat ut musik med just det IP-numret och därmed har rätt att tvinga teleoperatören att ge ut adress och personuppgifter om ägaren till IP-numret. Och i andra länder där det IPRED ”lanserats” tidigare använder sig industrin av utpressning för att få ut ersättning av vanliga familjer. Mafiametoder som ”Betala en månadslön, annars stämmer vi dig på fyra” har inte varit något ovanligt. Och hur ska en vanlig medelsvensson kunna stå emot alla dyra advokater som industrin kan ha? Och ”bevisen” som kan användas i rättan är inte mer än en skärmdump. Bevis som lätt skapas här med Piratbyråns bevismaskin. Der är helt otroligt löjligt.

One Comment leave one →
  1. LNA permalink
    01 april 2009 15:15

    du är bra!

Kommentera

