Skip to content

Söndag = vilodag?

16 november 2008

Det var så man gjorde förr i tiden. Alla hårt jobbande gubbar och noga städande kvinnor började vänta på söndag reda när det vaknade pass 6 på måndagen. Korna skulle mjölkas och vad fan man nu skulle göra.
Det var i allafall min mormor och morfar som diskuterade det ämnet lite smått när vi hälsade på dem. Och faktum är ju att söndagen inte är så mycket vilodag nåtmer. För vissa är det kanske det men det är många som jobbarm, gör läxor eller andra störda sysslor som förstör den heliga vilodagen. Till exempel så har jag städat lite smått och delat ut enorma mängder reklam. Nog för att det idag var mycket lite. Och litegran sparade jag till imorgon.

Och så ska jag gymma efter skolan. Och på kvällen blir det att äta på Leilani till ära av Erica – prinsessan på mårdvägen 9.

Inte för att Erica är den enda människan som fyller år idag, det gör miljoner andra. Och en av dem är min mormor, GRATTIS TILL ER BÅDA!

One Comment leave one →
  1. 21 november 2008 12:40

    Lol jag hade den låten på rätt dag!
    19e! 😀

Kommentera

